fbpx
Linkedin YouTube
źródło: http://www.sxc.hu/

Wokół branży windykacyjnej sektora biznesowego krąży wiele nieprawdziwych informacji. Pomieszanie kompetencji, wizerunek windykatora czy stosowane procedury to tylko niektóre obszary, w których narosły stereotypy. Przedstawiamy kolejny mit, jaki krąży na temat windykacji w sektorze B2B.

 MIT #2 Windykacja zaburza relacje wierzyciel –kontrahent

Przedsiębiorcy często obawiają się, że nawiązanie współpracy z firmą windykacyjną pogorszy ich relacje z partnerem biznesowym.  Niepokoi ich przeświadczenie, że podjęte działania prewencyjne lub windykacyjne będą odebrane jako sygnał do oskarżeń lub zerwania współpracy. Ponadto, niepotrzebne obawy wierzyciele wiążą z nadszarpnięciem ich wizerunku poprzez działania zewnętrznej firmy.

FAKT #2 Windykacja wspomaga zachować partnerskie relacje biznesowe

Współpraca ze specjalistami i sprawnie przeprowadzona windykacja ma na celu odzyskanie należności w sposób kulturalny i z zachowaniem zasad etyki. Profesjonalna windykacja może być szansą na zachowanie dobrych relacji biznesowych. Wierzyciel, oddając sprawę firmie windykacyjnej, daje sygnał kontrahentowi, że widzi potencjalną możliwość dalszej współpracy. Można powiedzieć, że nieuregulowane zobowiązania dłużnika, traktuje, jako przejściowe i jednorazowe. Wykazując dalszą wolę współpracy, wierzyciel okazuje w ten sposób zaufanie do kontrahenta.

Współpraca z firmą windykacyjną to przede wszystkim możliwość wykorzystania rzetelnych i profesjonalnych umiejętności i doświadczenia specjalistów. Przeszkoleni pracownicy potrafią przeprowadzić negocjacje bez kłótni, agresji i niecenzuralnych słów. Wykorzystują wyłącznie dozwolone formuły prawne i stosują się do kodeksu etyki. Celem pracowników firmy windykacyjnej jest odzyskanie należności bez naruszania wizerunku wierzyciela.

Prowadzenie biznesu wymaga od przedsiębiorcy szeregu umiejętności. W sytuacji zagrożenia relacji z kontrahentem z powodu jego trudności finansowych, warto zastanowić się nad dwoma kwestiami:

Po pierwsze: w jaki sposób trudności kontrahenta mogą wpłynąć na nasz biznes i całą branżę?

Po drugie: czy posiadane umiejętności pozwolą na skuteczne odzyskanie należności i zachowanie relacji, czy może warto skorzystać z szerokiej oferty firm windykacyjnych i zawierzyć ich profesjonalizmowi.

Zapraszam do komentowania i zadawania pytań.

O autorze

Tadeusz Broś

Dyrektor operacyjny działu windykacji. Prawnik. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz podyplomowych studiów Akademii Ekonomicznej w Krakowie na kierunku Controling i Finanse Przedsiębiorstw. Nadzoruje Departament Windykacji - zespół analityków, windykatorów biurowych oraz negocjatorów terenowych. Odpowiada za tworzenie i doskonalenie procedur windykacji stosowanych w EULEO oraz opracowuje procedury szkoleniowe dla Departamentu Windykacji. Od kilku lat prowadzi warsztaty dla przedsiębiorców z zakresu trudnych negocjacji, bezpieczeństwa w zarządzaniu należnościami, pozyskiwania informacji, zabezpieczania wierzytelności i windykacji. Posługuje się językiem angielskim. Interesuje się psychologią. Jako były sportowiec stara się aktywnie spędzać wolny czas.
Dodaj komentarz
©2021 EULEO G. Grzesiak Sp.k.
Zarządzanie zgodami (pliki cookie)