fbpx
Linkedin YouTube

Umiejętność odpowiedniego wykorzystywania informacji może stanowić klucz do osiągnięcia sukcesu w biznesie. W przypadku relacji biznesowych bezcenna staje się wiedza na temat potencjalnych kontrahentów. Rzetelne informacje pozwalają przygotować odpowiednią strategię współpracy. Podpowiadamy, gdzie szukać tej wiedzy.

Przejrzyste relacje

Przygotowanie przestrzeni do współpracy wymaga poznania drugiej strony. Dlatego warto sprawdzić informacje o partnerze biznesowym.
Dobrym źródłem są oficjalne rejestry: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, Krajowy Rejestr Sądowy, Biuro Informacji Gospodarczej oraz Biuro Informacji Kredytowej.

Oczywiście najprostszym rozwiązaniem jest poproszenie kontrahenta o przydatne w dalszej współpracy informacje. Do takich danych można zaliczyć wyciągi kredytowe, adresy magazynów i punktów usługowych.
Możesz także spróbować zbadać otoczenie firmy. Zdanie innych przedsiębiorców często okazuje się bardzo przydatne.

Usługi profesjonalne

Jeśli ogranicza nas czas lub nie czujemy się do końca kompetentni w poszukiwaniu tego typu informacji, możemy skorzystać z usług wywiadowni gospodarczej.
Specjaliści sprawdzą czy kontrahent wywiązuje się ze swoich zobowiązań finansowych i nie zalega z płatnościami. Pracownicy wywiadowni zbadają wiarygodność firmy w dostępnych bazach danych. Sprawdzą m.in. informacje formalno-prawne, finansowe, historię firmy i jej rzeczywistą działalność, oddziały oraz numery rachunków bankowych.

Efektem pracy wywiadowni jest kompleksowy raport, który uwzględnia informacje o firmie oraz jej powiązania kapitałowe. Raport może być wzbogacony w dane o nieformalnych powiązaniach kontrahenta z innymi firmami.

Same korzyści

Powszechny dostęp do Internetu i instytucji gromadzących informacje gospodarcze daje przedsiębiorcom szerokie pole manewru. Sprawdzenie interesujących danych jest w zasięgu portfela nawet małych i średnich firm. Nie wymaga także szczególnych nakładów czasu.  Pozwala natomiast na zabezpieczenie własnego interesu.

Usystematyzowana baza wiedzy pozwala wyciągnąć wskazówki do wykorzystania w czasie późniejszych negocjacji handlowych. Dla partnerów biznesowych jest to także sygnał do rozwiania wszelkich niejasności w relacjach biznesowych.

Podsumujmy, jakie czynności warto podjąć przed przystąpieniem do współpracy z kontrahentem:

  • zajrzyj do oficjalnych rejestrów,
  • sprawdź kondycję finansową przedsiębiorstwa,
  • sprawdź opinie w środowisku (otoczenie biznesowe partnera oraz firmy, z którymi współpracuje itp.)
  • zwróć uwagę na informacje prasowe i newsy,
  • prześledź historię firmy i jej powiązania z innymi przedsiębiorstwami.
O autorze

Matylda Burczyńska-Radym

Radca Prawny. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych EULEO. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Aplikację radcowską odbyła w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się w prawie gospodarczym i cywilnym, w szczególności postępowaniach sądowych w sprawach o zapłatę, postępowaniach egzekucyjnych, postępowaniach rejestrowych. Włada językiem angielskim. Interesuje się sportem i historią.
Dodaj komentarz
©2021 EULEO G. Grzesiak Sp.k.
Zarządzanie zgodami (pliki cookie)